tirsdag 13. januar 2015

SE OPP - LEV DITT LIV

Det er mye positivt med teknologien og jeg må si at jeg benytter meg av både instagram og facebook daglig men de har også noen ulemper. Det er veldig fort gjort å bli avhengig av mobilen og glemme tiden vi bruker på denne lille "dingsen". Plutselig har tiden gått og vi har gjerne brukt flere timer på å sjekke insta, facebook og ulike blogger. Vi lever oss inn i andres liv, leser om det "perfekte"  og glemmer gjerne vårt eget liv. Når vi venter på bussen, sitter i kø, eller har en ledig stund tar vi opp mobilen for å sjekke om vi har fått noen "likes" eller om noen har lagt ut noe nytt. Vi glemmer å se opp og vi glemmer å se de rundt oss. Før snakket vi gjerne med hverandre på bussen og når vi sto i kø men nå tar vi heller opp mobilen. Hva er ulempen? Vi glemmer å se hverandre og gi et smil til hverandre. Vi går i vår egen boble og glemmer folk rundt oss. Kanskje ved å se ned i mobilen mister du muligheten for å treffe en god venn, hjelpe noen i nød, gi et smil eller gjerne møte din fremtidige ektemann. Å ved å lese andres blogger glemmer vi gjerne å leve vårt eget liv. Vi blir så opphengt i "fotballfrue" og andre blogger at vi bruker mye av tiden vår der istendefor å gjøre noe i vårt eget liv. Jeg ønsker ikke å sitte på gamlehjemmet og se tilbake på et liv der jeg brukte alt for mye tid på insta, facebook og andres blogger. Jeg ønsker å se tilbake på et liv der jeg levde livet fullt ut og der jeg var hovedpersonen i mitt eget liv !

La oss være et samfunn der vi ser opp og der vi ser hverandre. La mobilen ligge i lomma og se de rundt deg. Ta heller frem mobilen når du er alene :) 








Ingen kommentarer: