tirsdag 30. desember 2014

Hva er dine drømmer?

Hvem er jeg? 
Hva er mine drømmer? 
Hva er mine mål? 




Spørsmål som er viktig å stille seg men som er vanskelig å svare på. Spørsmål vi gjemmer bak i en skuff fordi vi er redd for å ta de frem, redd for å bli skuffet og redd for å bli latterliggjort.
Redselen for å føle seg mislykket stopper de fleste fra å våge å satse og våge å drømme.
Drømmene og målene forsvinner bak i en skuff og blir aldri hentet frem.
Vi følger bare folkemengden, skiller oss ikke ut og føler oss små. Vi ser ofte rundt oss å ønsker at ting skulle vært annerledes men vi har ikke mot til å endre.

Tenk hvor annerledes verden hadde vært visst alle tok frem sine mål og drømmer? Våget å satse?
Våget å gjøre en forskjell?

Janteloven sier jo at jeg er liten, at jeg ikke er betydningsfull, at mine drømmer ikke er viktige. Men heldigvis er ikke janteloven fasitet - for vi er alle betydningsfulle, viktige og ALLE kan gjøre en forskjell!

Gjerne må vi våge å snakke mer om drømmene våre og fortelle dem til de rundt oss. Lage et samfunn der det er greit å drømme og der vi heier på hverandre.

Min drøm er å skrive en bok om jenter og selvbilde og jeg skal love deg at folk har himlet med øyene når jeg har fortalt det. " Driter vel jeg i" Det er min drøm og den er viktig!


Ingen kommentarer: