torsdag 8. januar 2015

Det tar gjerne 3 sekund å gi et kompliment men virkningen kan vare for alltid



Kind words are short and easy to speak, but their echoes are truly endless  - Mother Teresa

Det tar gjerne 3 sekund å gi et kompliment men virkningen kan vare for alltid. Jeg husker enda et kompliment jeg fikk av en dame jeg ikke kjente. Jeg sto i kassen på Rema og hun prikket meg på skulderen å sa: For en nydelig kjole du har og så fin du er. Jeg husker dette enda og smiler hver gang jeg tenker på denne dama i kassen på Rema. Det ble et vendepunkt for meg og jeg bestemte meg da for at jeg også ønsker å være en som gir oppmuntring og komplimenter både til folk jeg kjenner og folk jeg ikke kjenner.  Jeg tror det er viktig å lære seg å gi ros til andre mennesker og når jeg gjør det kjenner jeg at jeg blir glad innvendig og at det gir en lykkerus. Ved å selv gi komplimenter blir jeg 
oppbygget. 

Like mye kan et smil bety enormt mye og gi varme til de du møter på din vei. La oss oppmuntre hverandre, smile til hverandre, gi hverandre et klapp på skulderen og heie på hverandre. Ikke la oss være et samfunn der vi bryter ner og sammenligner men heller et samfunn der vi setter pris på forskjellene og lar hverandre blomstre. Er det ikke det vi er skapt til å gjøre ? Å blomstre og utvikle oss som mennesker? 
Hvorfor skal vi alltid kjempe om å være som "idealet" ? Ønsker vi virkelig at jorden skal bestå av like mennesker, med like kropper, likt utseende og like meninger? La oss sette pris på hverandre slik som vi er og la oss elske hverandre. La oss hjelpe neste generasjon til å elske seg selv og la de vokse opp i et samfunn der det er rom for å være seg selv og der de kan blomstre som individer. 

Dagens utfordring til deg : Gi komplimenter og oppmuntring til mennesker du møter idag ( både ukjent og kjente) 
 


Ingen kommentarer: